vineri, 10 decembrie 2010

Decembrie, 10

Oameni buni, spuneți-mi, ce se întâmplă cu noi atunci, când devenim părinți? De ce, în câteva ore ni se schimbă complet dorințele, visele, caracterul, nemaivorbind de însăși viața?

Întreb fără nici un regret, ci doar din curiozitate. Unde ne dispare egoismul, de ce nu ne mai enervează copiii care plâng sau care se alintă, cum se întâmpla mai înainte? De ce suntem gata să ne dăm viața mai ușor decât oricând, dorind să ne salvăm copiii, sau să le dăm zile și sănătate de la noi?

Acum vorbesc foarte serios. E ziua copilului meu astazi, și mă compar pe mine însumi de acum 12 ani si ceva ore cu cea de azi. Nu că nu eram gata să fiu mamă la cei 28 de ani ai mei, - nu înfășasem un copil, nu-l ținusem în brațe pe al cuiva mai mult de un sfert de oră, eram disciplinatorul tuturor nepoților și al copiilor din vecinătate și poftim, începând cu 10 decembrie 1998 există cineva care face din mine ce vrea.

Dacă el vrea - vreau și eu, dacă el nu mai vrea - renunț și eu. Dacă e supărat - mă întreb dacă nu sunt și eu cumva de vină. Dacă e bucuros - mă gândesc că uite, are un motiv fericit, iar eu între timp eram la serviciu.

Oho, ași putea scoate ochii cuiva pentru el. Dacă e cazul, desigur. Și îi găsesc atâtea scuze, de uneori mă tem să nu exagerez.

Mă deranjează când cineva îmi spune: vai, da ce mai seamănă cu taică-so, uitând să precizeze măcar de formă că, totuși, are și unele trăsături comune cu mine. Sunt gata să-l "omor" atunci cân calcă prin străchini și o face cu un aer demonstrativ...

Totuși, ce se întâmplă cu noi când devenim părinți?...

2 comentarii:

  1. Mdaaa... Nici eu nu ştiu prea bine ce se schimbă în noi, femeile, atunci când devenim mame... Îmi amintesc că, acum 7 ani şi ceva, când am venit de la maternitate cu fetiţa în braţe, m-am bucurat că aveam oaspeţi: mă rog, ca la moldoveni, vin naşii şi te iau de la spital. Când însă aceştia au plecat acasă, m-am speriat. Mă uitam la ghemotocul de pe pat şi mă întrebam: şi ce voi face dacă va plânge? Că la maternitate, dacă ceva, venea asistenta şi rezolva (sau măcar se făcea că rezolvă)... Sincer, oameni buni, eram speriată.
    La fel de speriată eram şi în următoarele zile, când încă nu ştiam bine cum trebuie să o îmbrac, să o spăl... Ştiţi ce m-a încurajat? Mi-am amintit de fetele din sat, fără studii, fără prea mare ajutor de pe undeva, fără experienţă... şi au crescut copii, majoritatea - sănătoşi... M-am gândit: cu ce sunt mai proastă decât ele? Şi gata! A mers foarte bine mai departe.
    Doresc tuturor mamelor să simtă numai bucurii de la copiii lor.
    Dnă Ludmila, felicitări pentru copilul Dvs.! Să vă crească mare, sănătos, norocos, fericit, deştept... şi multe bucurii de la el să aveţi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact, eu parca nici n'o mai recunosc pe cea de dinaintea mea. Si asta in doar cateva luni... Fantastic!

    RăspundețiȘtergere