joi, 3 februarie 2011

Alegerile ca idee națională. (Cu ocazia Zilei Alegerilor)

Înțeleg că astăzi tot mapamondul celebrează Ziua Alegerilor. O sărbătoare nici că mai portivită pentru Republica Moldova - mai că ar trebui să o declarăm zi nelucrătoare. Pentru că noi suntem o nație de alegători.

Am mai scris cândva un editorial la această temă, pe când eram redactor-șef la Business Class, dar am să mă repet și pe blog. Așadar, eu cred că noi, într-un fel, am rezolvat deja problema ideii naționale, pe care o căutăm de cam două decenii. Alegerile - iată marea noastră idee, pentru că și noi deja nu mai suntem moldoveni, români, rusi, evrei sau găgăuzi - naționalitatea noastră este "alegător".

Pentru că noi alegem în permanență: pe lângă șirul de alegeri normale noi mai avem interminabile alegeri repetate, apoi, cu mare alai, cetățenii aceste țări aleg președinții României, Rusiei, Ukrainei, Bulgariei - a tuturor țărilor, cetățenia cărora o dețin pe lângă cea a RM.

Astfel, moldovenii decid soarta a multe țări europene, dar, arareori, o decid pe cea a propriei Patrii.

Felicitări cu ocazia Zilei alegerilor, stimați concetățeni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu