marți, 9 octombrie 2012

Salariul: ni-l dau sau îl câștigăm?

Ieri am prins un crâmpei din Fabrica la Publika TV. Invitații discutau despre ce îi sperie pe investitorii străini în Moldova. La un moment dat, Dumitru Braghiș a menționat, că una dintre problemele de bază la ora actuală este lipsa brațelor de muncă, în special, lipsa muncitorilor calificați. Foarte corectă observație, de altfel. La un moment dat, ex-Premierul a punctat un adevăr:

- Vrem să avem agricultură performantă, să aducem supertractoare din Japonia, dar, spuneți-mi, vă rog, avem vre-un mecanizator calificat, capabil să se ocupe profesionist de exploatarea și menținerea acestora? Cei cât de cât calificați sunt demult plecați în afară.

Și aici, ta-ra-ram, intervine un nu știu cine (chiar nu-l cunosc pe acest invitat) cu "soluția veșnică":

- Dapoi aduceți-le și salarii mari și o să se gasească!

Way, vă întreb eu, da ce omului i se adaugă minte de la salariu? Sau ce înseamnă aduceți-le, dați-le? Salariul se câștigă, așa, cu titlu de informație pentru Domnul respectiv. Și eu nu cred că un mecanizator de-a dreptul profesionist, care ar lucra pe un tractor performant, nu ar avea un salariu bun. Desigur, el nu ar fi egal cu salariul directorului firmei car produce acest tractor. Dar unul decent cu siguranță ar fi.

Tot pentru informație, vreau să vă spun că vara aceasta niște rude de-ale mele așa și nu au putut găsi muncitori cu ziua la prășit cu condițiile 150 lei/ziua plus mancare. Cei cărora le-au propus au strâmbat din nas și au răspuns că ce, sunt proști să stea în căldura asta pentru așa bani?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu