vineri, 5 ianuarie 2018

42 de cărți pe care le recomand cu caldură. Pentru că le-am citit în 2017 și mi-au plăcut

Așa se face că la începutul anului trecut mi-am propus niște provocări personale, unele dintre care le-am realizat, altele nu, unele le-am ”supraîmplinit”, vorba copilăriei mele sovietice.
Printre cele supra împlinite este angajamentul de citire. Îmi propusesem să citesc în acest an minim 2 cărți pe lună, adică 24 într-un an. Cărți de orice fel – literatura artistică, afaceri, cărți de dezvoltare personală. Orice îmi făcea cu ochiul în librărie sau când citeam cronicile noilor apariții editoriale (da-da, le citesc permanent și aflu o mulțime de titluri nebănuite), sau era recomandat de vreun prieten. Acum, că am încheiat anul, constat că am realizat aproape dublu această sarcină. Deoarece fiecare dintre aceste cărți mi-a produs o plăcere deosebită, am decis să scriu lista lecturilor, poate că găsiți și voi ceva util sau plăcut.
A propos, aproape 1/3 din lista aparține unui singur autor – Guillaume Musso – o descoperire recentă, la sugestia finului meu. Este un autor francez modern, care combina detectivul cu fantazy și care este măcinat în fiecare carte de-a sa de întrebarea ”Ce-ar fi fost, dacă am fi avut o a doua șansă sau dacă am mai trai o dată aceiași clipă?”. Se citește ușor, te captivează, așa că recomand ca lecturi de a primi plăcere.
Un alt autor găsit și îndrăgit în acest an – Khaled Hosseini.
Și iată lista propriu-zisă (în ordinea în care le-am citit):

1.       Tatitana Țîbuleac ”Vara în care mama a avut ochii verzi”
2.       Keith Ferrazzi, Tahl Raz ”Never eat alone”
3.       Andrew Newberg Mark Robert Waldman ”Words can change your brain”
4.       Paulo Coelho ”The spy”
5.       Doru Ciocanu ”Dicționar Auafed”
6.       Igor Guzun ”Vinil”
7.       Светлана Алексеевич «У войны не женское лицо»
8.       Steven Pinker ”The Sense of style”
9.       Robin Sharma ”Leader without title”
10.   Chris Anderson ”TED talks”
11.   Suad ”Arsă de vie”
12.    Khaled Hosseini ”A thousand splendid suns”
13.   Khaled Hosseini ”The kite runner”
14.   Khaled Hosseini ”And the mountains echoed”
15.   William Golding ”Lord of the flies”
16.   Gavin Kennedy ”Everything is negociable”
17.   Souad ”Brulee vive”
18.   Frederic Beigbeder ”99 francs”
19.   Jeannette Walls ”The glass castle”
20.   Jeannette Walls ”Half broke horses”
21.   Vasile Ernu ”Bandiții”
22.   Phil Knight “Shoe dog. A memoir by creator of Nike”
23.    Hellen Russel “The year of living Danishly: Uncovering the secrets of the world’s happiest country”
24.   Guillaume Musso „L’appel de l’ange”
25.   Guillaume Musso „Que serais-je sans toi ?”
26.   Guillaume Musso „Seras-tu là ?”
27.   Guillaume Musso „Demain”
28.   Agnes Martin-Lugand ” Les gens heureux lisent et boivent du café”
29.   Квгений ЧеширКо «Дневник домового»
30.   Guillaume Musso ” Je reviens te chercher”
31.   Guillaume Musso ” La Fille de papier”
32.   Guillaume Musso ” Parce que je t'aime”
33.   Doru Ciocanu ”Amintiri de pe planeta M”
34.   Guillaume Musso ” Sauve-moi”
35.   Guillaume Musso ”La Fille de Brooklyn”
36.   Guillaume Musso ”Central parc”
37.   Guillaume Musso ” L'Instant présent”
38.   Kazuo Izhiguro ”Never let me go”
39.   Henry Marsh Țlife as a brain surgeon”
40.   Roberto Cavalli ”Just me”
41.   Julian Barnes ”The noise of time”
42.   G.M. Coetzee ”Disgrace”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu