miercuri, 26 ianuarie 2011

Cazinourile - bine v-au făcut!

Citesc pe Unimedia și mă bucur:

Taxa achitată în bugetul de stat de către proprietarii de cazino va creşte de două ori. Un proiect de lege în acest sens a fost votat astăzi, 26 ianuarie, de către Executiv. Astfel, pentru fiecare masă de joc, se va plăti 360 mii lei, în comparaţie cu taxa de 180 mii lei, care se achita anterior.


Cam prin 2008 am avut o deplasare în Bulgaria și una dintre impresiile cele mai stranii pe care mi le-a lăsat Sofia era legată de sălile de joc. Erau peste tot, la orice colț - cazinou sau săli de jocuri - un Las Vegas de lumea a treia. În schimb îți rodeai călcâile până găseai un Internet-cafe ca să intri în rețea. Atunci tare mă bucuram că la Chișinău avem puține localuri de acest fel. Nu pentru că ași fi eu extrem de pudică, ci pentru că niciodată nu am să înțeleg de ce oamenii noștri mai continuă să creadă că s-ar putea îmbogăți peste noapte într-un cazinou. Și cum sunt gata, unii dintre ei, să lase ultimul ban luat de la gura familiei, într-o sală de jocuri de noroc, nutrind speranțe goale.


Nu am nimic cu cei care se duc din curiozitate să joace o seară la Las Vegas sau în Monte Carlo. Au bani, își pot permite o scurtă aventură de o seară cu o pierdere rezonabilă. Sălile de jocuri de noroc îi primesc cu bucurie. Dar vă amintiți că nicăieri în lumea bună nu sunt acceptați, ca fiind egali, nouveaux riches-ii care au câștigat sume importante la Cazino?


Dar când văd cu câtâ râvnă "plonjează" în azart orheienii, făleștenii sau bălțenii, mă apucă jalea. Dacă mai ținem cont de faptul că jocurile de noroc îi fac pe mulți din cei slabi de înger dependenți, atunci chiar e cazul nu doar să mărim taxele, dar sa punem și problema scoaterii caselor de joc în afara localităților.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu