luni, 13 februarie 2012

Sinistrați în capitală. Ghid de inteligență colectivă

Uite că ne-am trezit singuri în fața iernii. Cu temperaturi siberiene, nămeți ca în copilăriei și dacă acum o lună plângeam câ e prea cald, apoi ziceam că ne e dor de zăpada de cândva acum iar ne plângem pe soartă.

În fond, avem și de ce ne plânge. Eu personal, am stat fără căldură 48 de ore și am deja mai bine de 10 zile de când sunt fără apă. Printre prietenii mei mai sunt sinistrați de alde mine, de aceea am zis să scriu despre șmecheriile găsite de mine și ei pentru a face față condițiilor dificile. Poate că vor fi de ajutor cuiva. Sau poate mai scrieți și voi altele, ca să ne ajutăm cu un sfat bun unii pe alții.

În primul rând, vreau să zic că eu după toate aceste întâmplate, am început să-l înțeleg pe Chirtoacă. Eu am o casă, pe care parcă am pregătit-o de iarnă, parcă am făcut tot ce trebuia și oricum a căzut victimă. Apoi am chemat specialiști care mai de care, or, la un anumit moment toată lumea ne-a zis: " Ne pare rău, mai mult nu putem face nimic!" Da el are un oraș cu probleme din astea! Așa dar, iată câteva descoperiri și sfaturi:

1. La bloc în aceste ocndiții este mult mai simplu. Aici, de bine de rău, ai un SEL, care încet, dar reacționează. În sectorul particular ești doar tu și problema ta. Morală: scotocește în agendă, întreabă prietenii, rudele, dar fă rost de numere de telefoane ale instalatorilor, pentru orice eventualitate.

2. Dacă încă mai ai apă, nu închide toate robinetele. Lasă-l pe unul să picure. Asta va asigura circulația apei și va micșora riscul de îngheț. Chetuielile până la urmă nu vor fi enorme.

3. Dacă ți s-a dus cazanul, reacționează imediat și nu lăsa să înghețe apa în sistem. Sau scoate-o pe toată, sau dacă ai soluție antiîngheț, încearcă să nu permiți transformarea ei într-o masă asemeni jeleului. Pentru asta - încălzește țevile cu ceva. Cel mai bine e sa folosești reșouri electrice, ideal - foen industrial, dar uneori și cel de uscat părul te ajută. Mare atenție la locurile de îndoire - acolo sunt cele mai des locurile înghețate. Când folosești reșouri în fântâna de distribuție, improvizează un fel de cort, numai că în nici un caz nu trebuie să acoperi direct reșoul, chiar și pe cel cu ulei.

Pentru a evita suprarăcirea în noaptea accidentului (de obicei lucrurile astea le descoperi seara, atunci când te culci umple niște sticle de plastic cu apă fierbinte și utilizează-le pe post de termofor.

Și încă ceva, cât nu e târziu, bagă în sistem soluție anti îngheț, dacă ai doar apă - s-ar putea să-ți prindă bine.

4. Nu uita să plasezi locul prizei prelungitorului într-o cutie de carton, ca să nu ningă peste ea și să te trezești cu o pană de curent catastrofală. (asta în caul în care trebuie să încălzești la fântâna de afară)

5. Apa s-ar putea s-o ai abia la primăvară, când se topește afară, așa că uite cum te poți descurca:

- pentru WC, curățenie sau spălatul vaselor - adună zăpadă în găleți și las-o să se topească. Dacă vrei să grăbești procesul - o pui pe aragaz. A propos, vă anunț că dintr-o găleată de zăpadă abia de scoți 1 litru de apă.

- a propos de curățenie, poți profita de ocazie și scoate covoarele afară pentru a le curăța cu zăpadă. Efectul - maxim, cost - zero.

- lasă mofturile la o parte și cumpără câteva seturi de veselă din plastic. Așa vei evita problemele cu spălatul vaselor. Cel puțin a unei părți.

- Important! Dacă te confrunți cu o astfel de încercare, nu dispera. Ia-o ca pe o aventură de gen "trupele speciale în aplicație" și continuă să lupți.

Înțeleg că sfaturile mele nu au nici un rost dacă aveți un copil foarte mic, dar sper că nu ați pățit.

Dacă mai cunoașteți șiretlicuri - scriețile în comments-uri, ca să fim utili și altora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu