marți, 25 septembrie 2012

Eu, vaca de muls...


"Domnule Negruța, vă rugăm să nu priviți diaspora ca vacă de muls a Republicii, ocupați-vă mai bine de impozitarea miliardarilor din Chișinău". - iată un citat dintr-o recentă scrisoare a diasporei moldovenești adresată Ministrului finanțelor cu ocazia anunțării prețului la vinietă pentru mașinile cu numere de înmatriculare străine. 

Atunci, dați-mi voie să scriu și eu o scrisoare Domnului Ministru, din numele meu personal și al celor de alde mine, care, eventual, putem fi priviți ca niște vaci de muls. 

Multstimate Domnule Ministru!

Noi, cetățenii acestei țări, care am rămas aici, care muncim oficial și ne plătim impozitele, nu ne supăram pe statutul nostru de vaci de muls. Noi, cu bruma de impozite pe care o asigurăm, suntem gata, fără nici o problemă, să asigurăm pensiile (chiar și așa, mizere cum sunt), pentru bătrânii lăsați de copii lor fără sprijin, în timp ce ei se află la muncă peste hotare, să asigurăm salariile (așa cum sunt ele), pentru profesorii care le învață copiii și pentru medicii, la care apelează atunci când revin acasă (pentru că în Europa sunt prea scumpi). 

Noi vom aduna banii necesari pentru returnarea creditelor acordate pentru reparația drumurilor, care acum moldovenilor veniți în vacanță li se par oribile, iar vinieta pentru care este o povară imposibilă de dus pentru aceștia.  

Noi suntem nespus de bucuroși de modul în care se petrec lucrurile în Moldova în perioada sărbătorilor de Paști și în perioada estivală, când ei, reveniți acasă, doresc să-și rezolve problemele cât mai urgent, strecurând banii (probabil, cei economisiți pe vinietă) celor care le rezolvă aceste probleme și aducându-și propriul aport în "lupta" cu corupția. Ne place cum evoluiază prețurile la apartamente, după ce trag ei câte o raită pe acasă. Și chiar ne place modul în care oscilează cursul valutar în această perioadă.    

Pentru că noi, cei rămași acasă, în mare parte nu suntem miliardarii de Chisinau despre care tot ei amintesc în demersul său, - noi suntem vacile de muls, probabil, odată ce conaționalii noștri așa consideră.  

P.S: nu încercați să-mi aprindeți paie în cap cu argumente de tipul "nimeni nu s-a dus de bine"  ș.a.m.d. Eu respect alegerea lor, respect munca pe care o fac, dar mă adresez acestora, revoltaților: domnilor, aveți puțin bun simț. Eu sunt în stare să calculez cât costă taxele de autobane pe care mergeți aproape săptămânal.  

3 comentarii:

  1. Stimata Ludmila Andronic, Eu, vaca de muls... citesc si plang, planga si citesc cata manipulare in populismul lui Lazar si cata jele in lacrimile dvs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate Bogdan Recea! Eu cred că Dumneavoastră încercați să interpretați niște lucruri și o faceți așa cum doriți.

      Postarea aceasta nu are nimic cu politicienii moldoveni, cu nici unu. Și nici cu meseria mea nu are nimic, chiar dacă sunt PR-istă. Această postare este adresarea mea nu către Dl. Negruță, ci către diaspora noastră, care în cazul dat, după mine, își bate joc de noi, cei de acasă cu scrisoarea pe care au scris-o. Eu una, și o spun din nume propriu, m-am săturat să tot aud despre faptul că trebuie să protejăm drepturile migranților noștri, să le facilităm anmite lucruri - ba cu case, ba cu mașini, ba cu venituri. Eu sunt un cetățean de rând al acestei țări și m-am săturat să plătesc impozitele și taxele în timp ce alții nu o fac.

      Ștergere
  2. respect profund,de oarece am ramas vreo citiva care ducem in spate povara celor ce isi petrec viata in afara hotarelor rMoldova si nu contribue cu nimic la pensii,salarii,educatie.ei nu isi dau seama caci gindiduse la ei insusi degradeaza inconstient societatea.copii fara parinti,batrini fara copii,scoli inkise.criminalitatea in crestere si numai rezervele bancii nationale in valuta au crescut.noi suntem patriotii si vacile de muls acestuii stat.

    RăspundețiȘtergere