miercuri, 2 martie 2011

Nuștiucum, da n-așă

Priveam azi dimineață televizorul și mă îngrozeam de reacțiile oamenilor la muzica lui Eugen Doga, care acum, prin inițiativa Primăriei, a început să fie difuzată în transportul public.

Îi las la o parte pe cei cărora, eventual, nu le place muzica Maestrului (gusturile nu se discută). Dar am auzit de la vreo cinci replici de următorul tip:

- Nu ne trebuie nouă muzică, viața și așa e grea.
- De muzică ne arde nouă, că-i greu!, și tot așa, și tot așa.

Și atunci mă întreb și eu, da de ce va arde vouă fraților, că nici muzica oferită gratis nu vă mai bucură? Cum de atunci când ascultați muzică pe la nunți și cumetrii, ducând ultimul ban de acasă, viața nu-i tot atât de grea!?

Atunci când am fost găsiți cea mai alcoolizată nație din lume, ați comentat că bem de viață grea. Când refuzați să le cumpărați copiilor caiete, spuneți că viața e grea, și n-o să fie tăți miniștri, și că aveți aceleași botezuri și cumetrii și vă trebuie bani. Da acolo tot răsună muzica. Acolo nu vă doare capul?!

Și dacă viața e grea, ș-a gândit și primarul, poate stângaci, să vă ofere un minut de bucurie. Iar voi cum ați răspuns?

Am cam făcut un obicei din a respinge orice mișcare a celor care vor să miște măcar un pic. La toate avem un răspuns: "Așă nu-i ghini!". Dar dacă urnează întrebarea logică: "Da cum e bine?", raspunsul este cunoscut: NUȘTIUCUM, da N-AȘĂ.

3 comentarii:

  1. imi place articolul...cu parere de rau..chiar asa si este..niciodata nu suntem multumiti de nimik, indiferent de ce s-ar face si cit s-ar face.

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori am impresia ca daca va veni cineva si ne va spune pas cu pas ce sa facem ca sa fie bine, vom raspunde cu acelasi "nustiucum, da n-asa". Asa comentam noi toate lucrurile importante: democratia trebuie sa fie nustiucum da n-asa, suveranitatea, fericirea, progresul, toate. Spre deosebire, de exemplu, de francezi, care spun intotdeauna: nu ne intereseaza ce credeti voi, pentru ca noi consideram ca e asa: si cascavalul cel adevarat, si vinul cel de etalon, si egalite, liberte, fraternite, s.a.m.d.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu ne place, nu ne place, nu vrem, zau e asha- nu-i asha, dar kum nu-i asha? astazi, m-am dus sa fak piata (nishte fructe, nishte legume) ii cer dnei vinzatoare o sakosha- sa ma deservesk singura :)- piata moldoveneaska! shi dna comenteaza- da shii, nu-i tot aceeashi marfa! ? am auzit eu vorba ceea - prekum ma klientul are drepturi, doar nu in kazul asta, lateshti bani pt marfa- shi te mai komenteaza-ka ai kumparat, ka n-ai mai kumparat, ia-uite-o e ku shuba, da' alege din fundul iascikului.... vai shi amar de toate astea!!! kind o intrebi- e vreo problema daka aleg- nu, nu e o problema, dar se komenteaza...of; nu mai shtiu kum e la voi- da' la noi easha: inti in piata- nu ai dovdit sa te uiti la ceva marfa- deja te intreaba- hai va impaketam? service na visshem urovne....

    RăspundețiȘtergere