miercuri, 24 noiembrie 2010

Tuturor colegilor de facultate

Dragii mei colegi,

s-ar putea să fi scăpat cu vederea, dar astăzi, Facultatea de jurnalism și Științe ale Comunicării de la USM a sărbătorit două evenimente importante: 40 de ani de învățământ jurnalistic din Moldova și 30 de ani ai facultății propriu-zise.

Mulți dintre cei pe care îi am în lista de prieteni în rețelele sociale sunt și ei "produse" ale acestei școli. Cu toate lucrurile ei bune și rele, facultatea noastră rămâne în continuare cea mai rebelă, cea mai prețuitoare de libertate și cea mai cu respect pentru personalitatea studenților săi.

Regret sincer că astăzi, la festivitățile ce țin de această dată, i-am văzut pe foarte puțini dintre absolvenții ei prezenți în sală (puteai chiar să-i numeri pe degete). Tot așa cum până la această oră nu am citit, auzit sau văzut vre-o știre despre acest eveniment. La fel cum nu am văzut camerele de luat vederi să se înghesuie pentru a lua un interviu, sau reportofoane claie peste grămadă pe masa la care ședeau 3 dintre cei 4 decani care i-a avut facultatea (or regretatul Dl. Coval nu mai poate fi cu noi la o masă).

Am avut senzația că asist la un Hram sau la un Paște cu părinți, ai căror copii nu au venit în vizită, inventând, ca de obicei, mii de scuze.

2 comentarii:

  1. Mi s-a facut rusine dupa ce am citit aceasta postare...nu am venit, chiar daca mi-as fi dorit si ar fi trebuit s-o fac...nu am venit, pentru ca rusine mi-i sa zic, dar nu am stiut. Dar am sa vin, promit, in cel mai apropiat timp sa aduc si eu un omagiu facultatii in care am gustat liberatea de a spune si a crea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dnă Ludmila, îmi pare foarte rău, dar, spre marea mea ruşine, nici nu am ştiut despre aceste evenimente!
    Sunt şi eu un "fruct" al facultăţii noastre.
    Ca orice alt fost student, mai zic uneori că facultatea nu mi-a dat una sau alta, dar, până la urmă, toţi ne convingem că nu mai depinde chiar totul de profesorii care vin şi încearcă să ne convingă că orice informaţie, mai devreme sau mai târziu, ne va prinde bine.
    Îmi pare rău de dl Dumitru Coval că nu mai este printre noi. Dar sunt sigură că, la fel ca mulţi alţii care au plecat în lumea umbrelor, ne veghează de "acolo"...
    Mă folosesc de ocazie şi doresc tuturor celor care au studiat la facultatea noastră, să nu uite niciodată unde le sunt rădăcinile, să îşi amintească de cei care i-au ghidat în lumea cunoştinţelor despre jurnalism, să mai treacă măcar din când în când pe la etajul 4 al blocului principal al USM şi să se intereseze de viaţa celor care astăzi mai sunt la catedre, în sălile de curs. Iar cine are mai multe posibilităţi - să contribuie la o mai bună promovare a facultăţii noastre!
    La mulţi ani, iubiţi profesori şi scumpi colegi!!!

    RăspundețiȘtergere